Kontakt 2017-05-18T21:07:15+00:00

Här kan du kontakta oss!

Om du vill komma i kontakt med någon av oss så kan du skicka ett meddelande här.
Alla mail öppnas och läses, men det är inte säkert att alla mail kan besvaras. (Målsättningen är dock att alla ska få svar!)

5 Comments

  1. Linnea Andersson 13 oktober, 2013 at 15:19

    Hejhej superkroppen. Var intresserad av att testa 4-veckors programmet ”muskelberg” då jag känner att jag skulle behöva en push i min träning och vill öka i vikt. Problemet är dock att jag är en ung tjej och inte, som det verkar från beskrivningen att man bör vara, en man i mina bästa år. Tror ni att jag kan genomgå programet trots detta eller dör en kull kattungar om jag försöker? Hälsningar Linnea

  2. Andreas 13 oktober, 2013 at 16:00

    Hej!

    Jag tror att du kommer lyckas bra!
    (Och vad gäller kullen med kattungar så kan du vara lugn, jag har inte fått en enda kommentar ännu om några kattungar som kan kopplas till bloggen och träningen. Men man kan ju aldrig vara helt säker, förstås..)

    Angående mitt projekt ”Muskelberg” så är jag just nu, i skrivande stund, inne på mitt nionde pass (av 12) och jag har lyckats gå upp 5 kilo hittills. Nu kan jag inte riktigt avgöra om det är rena muskler (vilket jag hoppas, men inte tror) men jag har i alla fall gått upp.

    Tricket:
    Klicka på etiketten Muskelberg och ladda ner träningsschemat och läs om uppstarten.
    Följ sedan inläggen under etiketten Träningspass 1-12 så får du se lite om min utveckling. Sist men inte minst kollar du igenom etiketten 4500 kalorier så får du tips på hur du skall äta.
    Sen är det bara att köra igång!

    Lycka till!

  3. Anton 16 oktober, 2013 at 21:36

    Hej superkroppen, schysst sida! vore fint om ni la upp fler recept osv!
    Till min fråga, undrar lite över det att ni rekommenderar att köra kaffe utan mjölk, jag själv dricker mitt kaffe svart men tar gärna ett glas mjölk till lunchen. Är det så pass mycket kalorier i ett glas mjölk att man bör undvika det när man vill ner i vikt? Det är väll för övrigt en väldigt bra proteinkälla som är viktigt om man vill behålla musklerna under viktnedgång?
    Mvh Anton

  4. Andreas 16 oktober, 2013 at 22:26

    Hej Anton!

    Vad roligt att du gillar sidan!
    Först vill jag säga att jag själv dricker mjölk och att jag vill påstå att man skall göra det, ifall det känns bra! Det ska inte vara några problem att gå ner i vikt ändå. Jag tycker också att det är en bra källa till protein och jag brukar dricka mjölk när jag tränar, under själva passet alltså. (Vilket får många att höja på ögonbrynen!)
    Men..
    Det finns en studie från Lund, som visar att mjölk har ett relativt lågt GI-värde, men påverkar kroppen som om det hade ett högt GI-värde.
    Det gör att mjölkprodukter kan vara lite bedrägliga, eftersom de drar igång insulinproduktionen ”mer än de borde”.
    Jag ska försöka hitta den där studien och lägga upp länken.

    Vill man köra en snabbare viktminskning så kan man testa att ta bort mjölken helt, eller göra som jag, strunta i den där snabbaste nedgången eftersom kaffe är så fantastiskt mycket godare med mjölk! 🙂

    Hoppas det var svar på din fråga!

    Mvh Andreas

  5. Jensa 26 november, 2013 at 10:24

    Hej hej superkroppen.
    Jag har kört programmet i 4 veckor, och gillar upplägget. Men, det jag går ned i vikt i veckorna, ca 2 kilo, det kommer omedelbart tillbaka efter lördagens ät-vad-du-vill-session. Är det så att jag inte alls borde ha en sån lördag, för att just min kropp har lätt att lägga på sig vikt? Hela 4-veckors-programmet har tyvärr bara gett ett par kilos nedgång… Jag kommer ändå att fortsätta, men funderar på att skippa fri-dagen då den förstör det hela för mig :-/

    MVH
    Jensa

Vad tycker du om det här inlägget?