Ikväll är det en väldigt missnöjd tjej med mage som en kanonkula och som så många gånger förr sitter vid skrivbordet och trycker. Om en timme stänger gymmet och jag kan knappt röra mig på grund av min matkoma. Fasen, varför blev det såhär? Jag tror inte att jag är ensam om att hamnat i den här situationen och jag har försökt knåpa ihop en lista till mig (och till er) på tips för att undvika att man fastnar med foten i latgropen.

1. Bestäm träff på gymmet med en vän
2. Skriv in i kalendern vilka dagar du ska träna och PRIORITERA din träning
3. Känner du för att skippa träningen? Försök minnas hur glad och hur sjukt bra du brukar må när träningen är över!
4. Sätt träningsschemat på ett ställe där du kan se det och gör ett stort kryss efter avklarat pass.
5. Ladda din iPod eller gör en Spotify lista med låtar som du älskar, döp listan till något som är relaterat till din träningsform. Gör detta i god tid innan träningstillfället. Börjar du glida ner i latgropen när träningspasset närmar sig, tänk på hur härligt det blir att lyssna på din nya musiklista.
6. Lägg fram träningskläderna t.ex. planerar du att gå till gymmet på tisdag morgon/förmiddag, så lägg fram kläderna redan under måndagen, eller packa väskan i god tid.
7. Bestäm att du får något fint av dig själv efter X antal veckor, men BARA om du har slutfört hela programmet!
8. Meddela en vän, dina vänner, ALLA dina vänner t.ex. genom statusmeddelande på facebook, att du är på väg till gymmet. Nu kan du inte låta bli att gå dit!
9. Peppa dig själv med att dra igång en låt eller kanske ett filmklipp som du blir riktigt motiverad av, högsta volym!!!
10. TÄNK INTE SÅ MYCKET BARA KÖÖÖR!

Finns det någon som sitter på fler tips skriv gärna dem i kommentarsfältet.

Ha det fint nu!

2013-10-27T12:55:22+00:00 By |Uncategorized|2 Comments

2 Comments

  1. julia 27 oktober, 2013 at 20:14

    grymt bra tips 😀

  2. Jenny 27 oktober, 2013 at 21:03

    Tack, så kul att du tyckte det!

Vad tycker du om det här inlägget?