Middag 2017-05-18T21:07:14+00:00

Förslag på vad du kan äta till middag:

Beroende på om du vill gå ned i vikt, äta nyttig, lägga på dig vikt eller bygga muskler så är kosten din viktigaste hjälpreda.
Här listas några av de middagstips som du kan köra, för att nå ditt mål.
Du kommer snart se att det inte är så svårt att lyckas, bara du vet vad du vill lyckas med!

Gå ned i vikt snabbt: (Hardcore)

För dig som vill gå ned snabbt i vikt så tipsar vi om att äta långsamma kolhydrater för att få ett jämt blodsocker, nyttiga fetter från fisk och nötter och mycket protein bland annat från ägg, kyckling och nötkött.
Tänk på att välja ekologiska alternativ så fort det är möjligt!

Listan med de ingredienser som du skall hålla dig till för att rasa i vikt hittar du här: Inköpslista mat

Resonera så här kring ex tacos:
Om du vill gå ner i vikt så skall du följa ingredienserna på listan. De går att variera i oändlighet!
Vill du käka tacos på fredagar? (Vilket ca 97% av Sveriges befolkning tycks göra) Välj från listan och komponera din egen tallrik. Lägg på lite broccoli och lite rödvin. Sen är fredagskvällen som vilken som helst!

Tacokväll med alla tillbehöver. Vill du gå ner i vikt så satsar du på grönsakerna, köttfärsen och extra broccoli. Hoppa över brödet.

Tacokväll

Förslag på Tacotallrik

Förslag på Tacotallrik

Det går att äta tacos, även om du vill gå ner i vikt.
Inga problem!
Det du ska tänka på är att hoppa över brödet och laga dina egna röror.Du hittar allt recept på röror här
En tacotallrik kan tillexempel bestå av sallad och grönsaker, salsa, humus, köttfärs och bönröra.Klicka på recept och botanisera lite.

 

Gå ned i vikt, i lite slöare tempo:

Vill du gå ned i vikt men inte lika snabbt, så kan du lägga till fullkornsprodukter.
Quinoa, fullkornsbulgur, fullkornspasta och råris eller vildris är perfekt!

För dig som tränar för att bygga muskler:

När du tränar är det viktigt att du direkt efter träningen får i dig kolhydrater.
Du kan äta allt från listan, lägga till fullkorn, lägga till potatis och även dricka så mycket mjölk du vill.
Du kanske inte alls går ner i vikt, men det gör inget. Att bygga muskler innebär ofta att gå upp i vikt.
Vill du sedan bränna bort lite underhudsfett (deffa) så kan du falla tillbaka på Listan