trana-romerska-ringar

Träna greppstyrka med Romerska Ringar

Du behöver:

Fixa ett par Romerska Ringar, du hittar dem bland annat hos Gymkompaniet.
Sen skaffar du ett gummiband

Gör så här:

Värm upp och var noga med att aktivera rygg och axlar ordentligt när du väl tränar, så att inte axlarna utsätts för all belastning.

1: Testa först att hänga i ringarna i en hand.
Om du orkar hänga en stund, ta gärna tid och se hur länge du hänger i vardera hand.

2: Nästa övning blir att dra dig upp i ringarna men båda händerna. (Chins / Pullup)
Skriv upp antalet du orkar göra.

3: Testa sedan att hänga med båda händerna och ta tid.

Ovanstående tider utgör grunden för att kunna mäta framsteg.

4: Använd ett gummiband för att avlasta händer, armar och axlar. Fortsätt träna genom att växla mellan att hänga i båda händerna, vardera hand och genom att göra chins. Kör tills du känner dig stum i armarna.

Lycka till!

Fler tips på att träna inför hinderbanelopp hittar du här:

4 veckors träningsprogram för OCR

2017-05-18T21:08:23+00:00 By |OCR|0 Comments

Vad tycker du om det här inlägget?