Bli grym på att springa i en ramp!

Så här gör du:

1: Vila en liten stund, men inte för länge.
Du kan behöva samla kraft, men du skall inte slösa tid.

2: Ta sats mot rampen i en rimlig hastighet
Ta inte i för hårt i början, du behöver krutet när rampen startar

3: Explodera!
Strax innan rampen, någon meter innan så rushar du explosionsartat. Alltså full fart

4: Tveka inte!
När du väl är i rampen så finns ingen tid att fundera på om du ska upp eller inte. Det ska du!
Försök att ta det sista klivet så högt du kan, men inte så högt att du trampar där rampen är vertikal, då glider du bara ner igen.

5: Sträck ut ena armen och kom nära med höften.
Har du fått ett bra avstamp så är du redan uppe vid det här laget. I annat fall ska du hålla höften nära rampen och göra dig lång. Sträcker du på dig så har du strax ett enhandsgrepp, vilket sekunden efter ska bli ett tvåhandsgrepp, annars kommer du glida ner igen.

6: Använd fötterna när du drar dig upp.
Dina ben kommer troligtvis alltid vara starkare är dina armar. Se till att ta hjälp av dem.

Lycka till!

2017-05-18T21:09:45+00:00 By |Tough Viking, Träning|0 Comments

Vad tycker du om det här inlägget?