Bygga muskler med Superkroppen 2017-05-18T21:07:14+00:00

Här får du tips på olika sätt att träna

Det finns lika många varianter och teorier som tränande människor.
Du kommer aldrig bli fullärd, men du kommer kunna komma långt ändå!

Några enkla knep för att komma igång med din träning:

1: Sätt upp ett mål.

Det kommer bli mycket, mycket enklare att träna ifall du har ett mål. Det blir också mycket lättare för din omgivning om de vet att du löptränar för Kungsholmen runt.
(Inte som ursäkt för att slippa disken efter middagen.)

2: Hitta någon att träna med.

Drömmen är så klart att hitta en polare som har samma mål, samma arbetstider, samma intressen och är lite bättre än dig. (Så att du kan få tips och sporras.)

Men det går även bra med träningsgrupper eller lag. Det viktiga är att du hittar en miljö där en grupp eller andra personer får dig att klämma ur dig lite extra.

3: Mät din prestation

Det är svårt att veta ifall du utvecklas ifall du bara tränar på måfå och genom att känna dig fram. Ibland måste du helt enkelt skriva ned dina resultat och försöka slå dem.

4: Ta det lugnt i början

Rom byggdes inte på en dag. Du kan inte heller chocka kroppen med två mils barfotalöpning i rekordtempo ifall du har spenderat det senaste månaderna framför TV:n och Paradise Hotell. Det kommer sluta med ett par nya månader i TV-soffan.

Vill du ha tips på träningsupplägg så kan du kolla här:

team-33

Projekt muskelberg

Under en månad testade jag att träna tungt och strukturerat för att öka i vikt och kapacitet. Alltså, både jag och de vikter jag lyfte, skulle öka i vikt.
Målet var att min ökade vikt skulle bestå av muskler, och inte fett. Men resultatet gav en inte helt strålande bild…
Du kan läsa om hela projektet här: Bli ett muskelberg med Superkroppen

valter-tranar-med-kettlebell

Träna med Kettlebell

Under en månad, har Stefan Löfström lagt upp en plan, för att få mig att öka så mycket som möjligt i styrka med hjälp av kettlebells.
Du hittar alla inlägg i bloggen om resan med Stefan genom att klicka här: Bygga muskler med kettlebells.
Tanken med testet är att se hur mycket jag kan öka i Snatch och Bulgarian Stand Up.

vattenfys-gruppen2

Bli en fridykare 

Det är mycket att hålla reda på när man ska fridyka. Speciellt när det gäller säkerheten.
Här kan du hitta några tips och övningar.

10 tips för en bättre fridykare

Vattenövningar inför Tough Viking 

Övning i att hålla andan