Tränar du inför Tough Viking?

Med en stege och några gymmaskiner så är det superenkelt att träna överkroppen.

Kika på filmen, låna en stege av grannen och kila ner till närmsta källargym.
Efter några omgångar av dessa övningar för överkroppen så kommer du lätt kunna knäcka Tarzan i lianerna.

Eller, ännu hellre, alla som ställer upp i årets hinderbanelopp

Lycka till!

Övningarna för överkroppen:

  • Dragövning i maskin med hjälp av rep.
  • Monkeybar – Armgång i stege
  • Armgång med olika grepp
  • Chins med smalt grepp
  • Chins med brett grepp
  • Kettlebell Flip
  • Flippa viktskiva
  • Farmers walk.

Fler övningar för greppstyrka:

>>7 övningar för bättre greppstyrka och överkropp!

 

 

Fler länkar:
Vill du träna enbart med kettlebell så hittar du fler kettlebellövningar här
För dig som vill ha alla mina tips och tricks för Tough Viking klickar här och, sist men inte minst, du som vill träna med ett skönt gäng inför valfritt hindebanelopp i sommar klickar här!

 

 

2017-05-18T21:10:00+00:00 By |Tough Viking, Träning|2 Comments

2 Comments

  1. Tough Viking Åre 2015 8 mars, 2015 at 15:14

    […] Vill du träna överkroppen inför monkey bars, klicka här: Träna överkroppen inför Tough Viking […]

  2. Tough Viking Hagaparken 25 mars, 2015 at 09:14

    […] kommer behöva bli en bättre löpare, du kommer behöva träna din greppstyrka/överkropp och du kommer behöva träna styrka lite allmänt. Till exempel genom att träna med kettlebells. […]

Vad tycker du om det här inlägget?