Pass nummer 10 och vikten av att vila

20131021-141421.jpg

Det straffar sig att inte följa planen

Förra passet så kände jag mig helt slut.
Om det drabbar dig så ska du vila, inget annat!
Jag körde på som vanligt.
Med barnpassning och stressen över att resan till gymet skulle varit förgäves, den latenta stressen att V kanske inte alls vill vara på barnpassning nästa gång och stressen över att projektet inte skulle falla väl ut gjorde att jag körde på.

Nu ångrar jag mig ordentligt.

Erfarenhet nr 1: Vila när kroppen säger till!

Idag, pass nr 10, så ömmar höger armbåge på ett sätt som snarare skvallrar om överansträngning och idioti än om träningsvärk.
Jag borde ha vilat.
De flesta övningarna går trots det ganska bra, även om jag får gå ned i vikt på vissa.
Jag har också bytt tillbaka till Friskis, vilket ställer till det med vikter och maskiner.

Erfarenhet nr 2: Kör dina 12 pass på samma ställe!

När jag kommer till den förbaskade biceps curlen, där jag fortfarande inte kan bestämma mig om jag ska köra vanliga eller omvända, så får jag smärtsamt veta var armbågens överansträngning härstammar från.
Det går inte ens att lyfta stången.
Armen går av (nästan) och jag faller framlänges in i hyllplanet med hantlar. I fallet drar jag med mig en instruktör som slår upp ett jack i pannan.

I alla fall känns det som att det skall bli så.

Sammanfattning:

Sammantaget kan jag säga att jag gått ned i vikt på vissa moment, jag kunde behålla vikten på vissa och en övning kunde jag öka vikten.
(Benpress) Det gick något bättre på dipsen i supersetet med Pec deck, men det kan ha att göra med att jag var tvungen att gå ned i vikt på pec deck grund av armbågen. Alltså, i stort så har förra passet, där jag borde ha vilat, förstört mer än vad det byggde upp.

 

2013-10-21T14:42:08+00:00 By |Träning, Träningspass 1-12|0 Comments

Vad tycker du om det här inlägget?