Träningsprogram för att bygga muskler

Träningsprogram

No phone my friend
Jag kan inte längre låtsas att skylten med överkryssad telefon är osynlig, eller att den inte gäller mig, så jag har slutat att smygringa från omklädningsrummet eller smyga in min 4s i en handduk för att kunna ta den till gymet.
Eller, jag har i alla fall satt den på ljudlös, virat in den ett varv extra och skrivit ut en enkel skiss på programmet på papper i stället.
Tyvärr så slängde jag nyligen mitt stoppur, som jag av någon outgrundlig anledning önskade mig i julklapp i 5:an.
Hade det varit kvar så hade telefonen kunnat fasas ur, men men..
(Förresten, varför önskade jag mig ett stoppur? Va fasen…)

Träningen
Efter en natt full av tvivel så vaknade jag på morgonen sjukt taggad. Det slog mig igår kväll att jag har trillat tillbaka i en skön komfortszonsträning, lite ”det är ju ganska tungt det här, det räcker bra!” Det var ju aldrig tanken, jag ska ju ge gärnet i 4 veckor för att se vad det kan leda till. Vad är det för test egentligen, när man inte testar på riktigt!
Nä, nu fasen ska jag lyfta så ligamenten pajar!

Ändringar i programmet
Jag vet att det är dumt att byta anläggning och att sedan byta övningar, men jag var trots det tvungen att ändra lite i programmet.
Yates-rodden kändes mest som att den skulle knäcka ryggen i två delar.
På ett dåligt sätt.
Sen kunde jag inte låta bli att känna mig uttittat när jag stod halvt framåtlutat, mitt i gymmet, putande rumpa och med fejset förvridet i kramp. Det blir roddmaskin i stället.

Vad pressar vadpressen?
Samma sak med sittande vadpress.
Vad är det för maskin egentligen? Mina knän var på väg att byta ledriktning, men vaderna fattade ingenting. Det får bli den gamla hederliga smithmaskinen.
På grund av dessa maskinbyten så ändras även vikterna.
Tänk på att lägga till stångens vikt, ifall den har någon(!) Den smithmaskin jag körde på idag hade finurliga vajrar och gömda vikter, vilket fick stången att verka viktlös. Fiffigt!

Jag har också ökat antalet vilodagar mellan passen och kör nästa pass på lördag.

Det känns fruktansvärt konstigt att vila när jag egentligen vill fördubbla träningen. Men, som jag har nosat mig fram till, hellre vila en dag för mycket, än att slita ut sig och låta det ta två veckor för kroppen att komma ikapp.

Man kan alltså vila sig i form. Precis som vissa kollegor och samtliga kattdjur.

Gött!

2017-05-18T21:11:13+00:00 By |Träning, Träningspass 1-12|0 Comments

Vad tycker du om det här inlägget?