Först och främst, det lönar sig att träna!

Thank you, fänk jo.

Thank you, fänk jo.

En hundring låg kall och blöt och väntade på första bästa tränande som trotsade sovmorgonen och gav sig ut.
Jag tar det som ett tecken på att jag är på rätt spår, eller att någon förbarmande själ har fattat att det inte flyger stekta sparvar när man är föräldraledig. Tack och bock!

Dagens träning

Viktschemat ökar på

Viktschemat ökar på

Dagens träningspass Innehöll några små förändringar, trots att jag sagt nej till dem.
Det går inte att påpeka tillräckligt många gånger att tricket ligger i att följa schemat och bita ihop.
Men ändå..
Några förändringar har väl ingen dött av?

Förändringar i schemat:

Det där med omvända biceps curls.
Det finns två poänger, den ena är högst fåfäng, det sägs nämligen att du får snyggare underarmar av omvända bicepscurls, den andra är att du inte kan skjuta armbågarna under tyngdpunkten för att avlasta biceps.
Med omvända curls har inte dina biceps någon chans att smita.

Men dina stackars tummar tar hela tygnden.
(Eller dina fötter ifall du struntar i tumgreppet och tappar stången.)

Med den lilla förändringen så kunde jag gå upp 5 kg. Alltså 30kg strikta lyft i stället för 25kg ångest för mina tumleder.
Jag får helt enkelt strunta i snygga armar och det där med tyngdpunkt.

Ökning på alla nivåer

För övrigt så har jag lagt till en omgång med sit-ups på slutet.
Jag kunde inte låta bli.
Jag vet, jag borde inte, men vafan..
Bortsett från det så var det inga förändringar. Jo, förresten, jag har inte fattat hur mycket jag ska lyfta på vadpressen, vilket leder till att jag laddade på 60 kg på stången och körde 15 repetioner på 1:10 minuter. Alltså alldeles för fort, och för lätt.
(Men vaderna känns ömma som fasen plus att det stramade som fasen i lårens baksida, så något hände i alla fall.)

Allt för denna gång!

2017-05-18T21:11:12+00:00 By |Träning, Träningspass 1-12|0 Comments

Vad tycker du om det här inlägget?