20131014-212144.jpg

Den konstigaste dagen på länge…

Idag har telefonen gått varm (alltså så brännhet att jag tyckte synd om den) och Metro har skickat hit en fotograf för att ta lite kort.
-Alltså, jag har, av misstag skaffat skägg. Försökte jag smidigt trixa för att nästla mig ur den där pinsamma situationen som kan uppstå när man ska vara snygg på kort och det (aldrig) lyckas. Bäst att mota Olle i grind.
-Det är nog ingen idé att skicka hit någon som ska försöka få mig bra på bild, du vet, jag har rufsigt hår också.
Reportern var ett proffs.
-Det är lugnt, jag önskar att jag hade skägg som min lillebror, du gör dig säkert bra och håret fixar vi med en mössa. Förresten är fotografen på väg.
Fan.
Ok.

Dagens träning

Jag visste att jag någon gång skulle drabbas av en platå.
Att det helt enkelt inte funkar längre med att öka vikter varje gång.
Idag var precis en sådan dag.
Pass nummer 9.
Inget bra pass.

Trött i hela kroppen

Expressen ringde mig igår kväll kl 22:30, då hade redan tidningen Mitt i hört av sig. Idag mailade Svd. Nyheter24 och Metro intervjuade. En reklambyrå ringde och gratulerade.
-Tack, sa jag, utan att veta var detta skall ta vägen.
När jag väl lämnade V på den barnpassning han har kommit att älska (Balance Solna, ni är grymma) så satte jag mig i omklädningsrummet och stirrade rätt ut. Eller rätt fram. Eller åtminstone rätt in i skåpsraden framför.
Sen kom en fotbollsgubbe med en basketgubbe och snackade hemligheter om senaste sverigematchen. Troligtvis fotboll.
Det verkade som att den ena jobbade med något som gjorde att han hade lite information från insidan.
Det kändes plötsligt märkligt för oss alla tre när jag satt i kalsonger och stirrade med tom 1000-metersblick.
Rakt genom dem och skåpen bakom.
Jag satte mig på toaletten i stället och trotsade mobilförbudet.
Annonsen har passerat 47000 visningar.
På två dagar.
Undrar vad det betyder?

Gymet och träningen.

Det började bra. Kettlebell som uppvärmning och sen pullover på 34kg. Inga konstigheter. Sen tog det stopp.
Roddmaskinen funkade inte alls och armarna kändes uttröttat gummi. Det var med nöd och näppe jag godkände mig själv när jag skrev 38,5kg i pappret. Mot alla konstens regler så sänkte jag vikten och körde en gång till. Med det korkade beslutet så är dagens träningspass tekniskt sett förstört. Det går inte att mäta resultat när du plötsligt byter träningssätt.

Benpressen fick en ordentlig omgång när jag laddade på 180kg och pustade och frustade. Men sen pajade allt.

Pec Decken gav jag upp på 6 repetitioner och i dips klarade jag inte 7st i 5/5 tempo. Det blev 9st men i för hög hastighet.
I bencurlen trodde jag vänster lår skulle bli av med en sena av något slag, och i vadmaskinen gjorde jag myteri.

Vad händer nu?

Hela det här testet går ut på 12 träningar på en månad.
Jag måste vila.
Just nu verkar inte kroppen orka riktigt.
Passet på torsdag flyttas till fredag och plötsligt blir det knas med schemat.
För att hålla vilan så funkar det inte ett köra ett pass på söndag och sen ett pass på tisdag. På tisdag nästa vecka ska testet vara klart, men det kanske, kanske kan flyttas till onsdag?
Måste kolla med Stuffe!
Eller skall jag köra 11 pass och ändra hela upplägget?
Dessa frågor..

2017-05-18T21:11:09+00:00 By |Träning, Träningspass 1-12|0 Comments

Vad tycker du om det här inlägget?