Nu  jäklar skall det lyftas.
Som föräldraledig (där ledig är årets skämt!) har jag inte allt för mycket tid över till träning.
Eller rättare sagt, om jag klämmer in matlagning och träning i schemat som normalt består av blöjbyte och att städa upp sådant som rivits ut, så jag ingen mer tid över. Det gäller alltså att prioritera eller att hålla tummarna.

Pappastress
Smått stressad över att vara på väg att missa dagens träningspass så öppnar sig plötsligt dörren till Jespers hemliga utegym!
Med barnpassning! Alltså, så fort jag fick chansen lämnade jag över V med fast blick och sprang hem för att byta om.
Här är skötväskan, här är barnet och här är jag….gone!
45 min senare skall nästa barn hämtas med bil, vilket ger ett effektivt träningsfönster på 20 minuter.
Inga problem! Superkroppar gillar hård och snabb träning. (Men hatar att åka bil. I bilkö. Långt.)

Världens mest hemliga gym 
Tillbaka till utegymet, först gick jag fel, sen fick jag nya instruktioner och till slut hittade jag gymet ”bakom grillen”.
Innan undrade jag över stöldrisken, nu känner jag mig lugn. Det går knappt att hitta hit!

20130925-175915.jpg

Att springa 1 minut från dörr till baksida fick hjälpligt fungera som uppvärmning.

Med hjälp av de vita stolarna gjorde jag dips. Fruktansvärt obekvämt för händerna men klart funktionellt.

Skivstången gav möjlighet till bicepcurls, benböj och Yates-rodd. Jag försökte mig på några marklyft också men lade ner.

Tillsammans med sandlådans kant brände jag av lite bänkpress också.

Grillen hade ingen funktion. Kommer jag på någon nästa gång så lovar jag att testa.

Teknik? 
Jo tack.
Så tungt det bara gick,
5/5 kadens,
7 repetitioner per övning. (Ja, du läste rätt!) och en sammanlagd, effektiv träningstid på ca 6 minuter.
Med ett par minuters vila emellan blev det ca 20 minuter allt som allt. Sen snabbt som fasen ner till bilen och ut på E18.

 

2013-10-13T16:51:13+00:00 By |Träning, Träningspass 1-12|0 Comments

Vad tycker du om det här inlägget?