Vegetariskt protein för starka gräsätare.

vegetariskt protein

Vegetariskt protein från Better You

Efter tre veckor håller jag på att ge upp.
Ett illa genomtänkt nyårslöfte har lyckats hållas i tre veckor men det börjar bli tufft.
I mitt projekt att leva som en vegan i en månad känner jag mig trött och håglös.
Det är inga problem att få i sig fett och kolhydrater, men däremot protein.
Fullvärdigt protein.
Jag inbillar mig att jag håller på att bli smalfet.
Trött och smalfet.

Det är då den kommer som en räddare i nöden, den där burken med vegetariskt protein från Better You.

Här ska byggas muskler igen!

Jag är ganska känslig mot saker som smakar sötningsmedel.
Många typer av proteinpulver har en smak av kemiskt sliskighet och det bruka ofta sluta med att jag ger bort, slänger eller förtränger burken.
(Oftast förtränger, vilket innebär att jag konstant hittar proteinburkar på konstiga ställen med pulver som gått ur datum för länge sen.)

Det här är något annat!
Det här är riktigt gott!

Plötsligt står jag och blandar proteinshakes och smoothies som aldrig förr och jag tycker att energin kommer tillbaka. Det är oklart vad som är placebo och vad som är det vegetariska proteinets effekt, men det känns inte längre lika krångligt att vara vegetarian/vegan och träna.
Det här kommer gå bra!

Mer info om proteinet:

Energi per 100gr:

402 kcal, 85gr protein, 8 gram kolhydrater och 3 gram fett.

Ingredienser:

Havreprotein, ärtprotein, avfettat kakaopulver, aromer och sötningsmedlet steviolglykosider.

 

Är du sugen på att göra egna proteinbars?

Du hittar recept här:

Tillverka egna proteinbars

2017-05-18T21:09:20+00:00 By |Superkroppen testar|3 Comments

3 Comments

  1. Nikolina 23 februari, 2016 at 15:16

    Passa dig för den mentala tröttheten! Man går inte proteinlös som vegan, jag är levande exempel på att inte ta något extra protein men träna crossfit 6 dagar i veckan och jag är mycket pigg. Testa veganburgare från Jamie Oliver,
    http://www.jamieoliver.com/videos/vegan-burger-tim-livewire-shieff/#FJpAIYAmWd51CSks.97
    Här med ninja warrior Tim, för mer protein dra i så mycket nötter och frön du kan – blir aldrig fel. Och gör nicecream eller andra raw desserter till kvällsmat efter middagen, dom är nästan alltid proppade med potein. Checka tex Julia Hammar på insta; https://www.instagram.com/plantpoweredpantry/:

    Du är BÄST som testar att vara vegan!! Tänk på hur mkt du gör för alla runt om kring dig bara genom att hitta nya maträtter.

  2. Achilles Spartacus Mollestam 2 mars, 2016 at 16:54

    Fixade två veckor som helt vegan. Men tyckte nästan all mat blev torr. Däremot vegetarian var en trevligare upplevelse som jag skulle kunna nöja mig med. Men riktigt där är jag dessvärre inte helt i tankesättet än. Kanske skall prova denna som tips. =)

  3. Nikolina 3 mars, 2016 at 19:27

    Tråkigt med torrt, det är aldrig kul. Vet inte om du är med, men här finns inspiration för all möjlig vegomat, kanske kan vara värt en titt! Ses på OCR racen sen! https://m.facebook.com/groups/345468518860770?view=permalink&id=1006339182773697

Vad tycker du om det här inlägget?