Homemade protein bars!

Här kommer recept på proteinbars som är fantastiska och utan socker. (Inget sötningsmedel heller = hardcore!) Gör så här:
Mixa 1dl havregryn, 1dl mandlar, 0,5 dl chiafrön, 0,5dl linfrön och 3msk kakao till mjöl. 
Häll i en bunke.

Mixa sedan 2 bananer, 1dl blötlagda dadlar, 1 ägg och en burk ätklara svarta bönor till en smet. 
Rör ihop smeten med mjölet. 
Grädda i ugnen i 150 grader i 10-15 minuter. 
När kakan är klar smetar du på jordnötssmör och låter det svalna. Sen smälter du mörk choklad och ringlar över. (Kör hög kakaohalt, minst 70%, gärna 90%)
Klart!

Hej!

Här kommer ett nytt recept från Flexitarian Superfood.
Mitt konto på Instagram där mina recept hamnar. Enjoy!

Homemade protein bars!

Här kommer recept på proteinbars som är fantastiska och utan socker. (Inget sötningsmedel heller = hardcore!) Gör så här:
Mixa 1dl havregryn, 1dl mandlar, 0,5 dl chiafrön, 0,5dl linfrön och 3msk kakao till mjöl.
Häll i en bunke.

Mixa sedan 2 bananer, 1dl blötlagda dadlar, 1 ägg och en burk ätklara svarta bönor till en smet.
Rör ihop smeten med mjölet.
Grädda i ugnen i 150 grader i 10-15 minuter.
När kakan är klar smetar du på jordnötssmör och låter det svalna. Sen smälter du mörk choklad och ringlar över. (Kör hög kakaohalt, minst 70%, gärna 90%)
Klart!

Vill du följa mig på Instagram direkt så hittar du mitt konto här:
Flexitarian Superfood!

2017-05-18T21:08:37+00:00 By |Recept|1 Comment

One Comment

  1. Emelie Birgersson 17 mars, 2017 at 09:25

    Hej Andreas! Jag prövade att göra dess igår kväll, och ställde dem i kylen över natten. Jag tycker dock att de känns “ofärdiga” och kladdiga i konsistensen, trots att jag gav dem ett par minuter extra i ugnen. Har du några tips? Tycker de smakar gott, men inte de lättaste att ta med sig t ex till gymmet då de kletar och jag tänker att de smälter…

Vad tycker du om det här inlägget?