Lopspar-Kungsholmen-karta

Här är löpspåret som utgår från Kungsholmens brandstation.

Löpning runt Kungsholmen med träningstips!

Skrämda fåglar och en perfekt mur.

Ett tag efter Rålamdshovsparken kommer en liten utkiksplats. Som gjord för pensionärer och fågelmatning.
Och som ett brev på posten får vi förmaningar om att inte skrämma fåglarna.
Fåglar?

Innan jag förstått vilka hon syftar på har de lyft med skrämda vingslag och lämnat Fredhäll.

Well, de kan nog också behöva lite träning och inte enbart äta sig sömniga på torkat bröd.

I Fredhäll finns Stockholms bästa klippor

Där finns också parkbänkar och utsikt.
På väg upp till platsen kan du välja mellan att springa på klipporna eller ta de trappor som finns. Oavsett så kommer du komma till bänkarna.

Kör dips tills utsikten gör dig andfådd och spring sedan vidare.

Kallbadshusets trappor

När du kommer till kallbadhuset så ska du leta upp trappan. (Vilken är omöjlig att missa)
Här ska du köra grodhopp med enkla eller dubbla trappsteg.

Minst en gång till toppen och ner igen.

Klumpiga klossar vid bropelaren.

Framme vid brofästet kommer du hitta platåer i olika storlekar och höjder.
Är ni två, så kan ni hjälpas åt.
Den ena klättrar på den andra, den andra får hjälp av den första. Turas om några gånger tills ni är nöjda.

Är du ensam så letar du upp en höjd du precis klarar och sedan klättrar du upp några gånger innan du drar vidare.

Bryggorna vid Hornsbergs strand

När du kommer fram till bryggorna så letar du upp en yta där du får plats och sedan låter du benen smattra 25 gånger var.

Alltså, räkna till 50 innan du springer vidare.

För enkel utmaning? Ok. Kör 100 då. På vardera ben.

Utegymmet vid Karlbergskanalen, under Essingeleden

När du lämnat bryggorna bakom dig så kommer du snart hitta ett utegym.
Där är det bara att köra 10 st valfria repetitioner av en övning på varje “maskin”.

Förslag: Chins, Dips och Axelpress

Sista spurten i Kronobergsparken.

När du kommer till Kronobergsgatan så påbörjas rundans längsta backe.

Längst upp hittar du Kronobergsparken. Här finns kullar och dalar att ruscha i.

Kolla själv.

Sen är löpspåret klart!

Hela varvet är 7 km och du bör klara det på 40 minuter med alla övningar.

Lycka till!

 

tough-viking-walls

Träna med Supekroppen!

Vill du hänga med på våra träningspass?

Skriv upp dig på intresselistan här så kontaktar vi dig:

Intresselista för träningspass OCR i Stockholm