Moras Superfyra! För er som har missat träningsprogrammet så kommer här en förklaring på Moras Superfyra. (Och vill du vara med på Superkroppen3.0 när jag släpper det så är det bara att kommentera med ett hjärta i denna post så hojtar jag till!) = Förklaring: - Ställ löpbandet på maximal lutning (15%) - Hitta en hastighet som du klarar hela vägen. (Ex 8 km/h) - Kör 4 minuter, vila i 2. - Upprepa 4 gånger. - Klart! PS. Håll inte på att pilla på hastigheten när du har börjat. Samma hastighet gäller för alla intervaller! (Annars går det inte att mäta dina framsteg) -------------------------------------------- #superkroppen2.0

Moras Superfyra!

Vill du bli en bättre löpare på 4 veckor, så tipsar jag om att lägga Moras Superfyra som ett av passen.
Mora heter egentligen Anders, men eftersom han arbetar i brandkåren och hans morfar var Mora Nisse (inte helt säker på sanningshalten här) så kallas han kort och gott, Mora.

Moras Super-4 är grym för dig som vill bygga löparmuskler, för dig som vill få ett kort med tufft intervallpass och det kan funka för dig som har olika skador och måste träna alternativt.

Så här gör du:

– Ställ löpbandet på maximal lutning (15%)
– Hitta en hastighet som du klarar hela vägen. (Exempelvis 8 km/h)
– Kör 4 minuter, ståvila i 2 miunuter.
– Upprepa 4 gånger.

– Klart!

OBS!

Håll inte på att pilla på hastigheten när du har börjat. Samma hastighet gäller för alla intervaller!
(Annars går det inte att mäta dina framsteg)